środa, 26 grudnia 2012

Święta, święta i po...

 A więc co dostaliście?
Ja dostałam sweter, takie cuś czekoladowe i... Płytę DVD "Merida waleczna"... LOL. Ja mam 17 lat, prawie 18, a nie 8... >.<"
Co jest dołujące? Że mój 14-letni brat dostał kurs nauki języka japońskiego. O taki:

Mój brat. I nauka. To nie może stać w jednym zdaniu. Poza tym on mówi, że lubi Japonię, ale wcale tak nie jest, jakoś tego nie okazuje. Nie mówi o tym nic, nie zgłębia tematu tamtejszej kultury, językiem się nigdy nie interesował, sumo go nie pociąga, anime i manga- anime obejrzał może ze 3 w życiu i czyta 1 mangę, a mianowicie "Naruto" i nawet mu się jej nie chce czytać, j-rock i inne gatunki muzyczne made in Japan go nie kręcą... Mogłabym tak wymieniać i wymieniać.
 Sami rozumiecie... To byłby mój wyśniony prezent... Gdyby był mój T_T
Moja mama powiedziała, że mamy się nim dzielić, ale kiepsko to widzę.
Póki co buchnęłam książkę mojemu bratu i w jedno popołudnie (parę godzinek- narysowałam sobie znaczki i wymyślałam do nich skojarzenia, a potem robiłam ćwiczenia) opanowałam hiraganę :D
Jestem z siebie dumna xD
(Bo w życiu trzeba coś osiągnąć hahah)

Przeczytać już coś tam umiem (choć czasem muszę chwilkę pomyśleć, żeby przypomnieć sobie co dany symbol oznacza), gorzej z zapisywaniem, bo to mi słabiej idzie. Jedyne co mogę na poczekaniu pisać to "no", "te", "shi", "n", "e", "so", "chi", "i", "ku" i "ri". Ich kształty w pisaniu tak mniej więcej pamiętam, a inne mogę sobie przypomnieć jeśli chodzi o moje skojarzenia do nich, ale gorzej mi z ich napisaniem. ^^ Muszę ciągle ćwiczyć. Może jutro skończę ostatnie ćwiczenie z hiragany i wtedy zabiorę się za katakanę :D


O, mam jeszcze coś- piosenka tak mi się wkręciła w głowę! Jest GENIALNA!


A co tam u was? Ktoś z was też się uczy japońskiego? ^^
DZIANE!
じゃね

PS.
Już umiem nawet ten napis przeczytać- じゃね xD
じゃ- "dzia" (niestety nie wiem jak to zapisać, w sensie: "ja"?, no, ale grunt, że mówi się "dzia") ね-"ne"
Hah ;)
Życzę wam miłego wypoczynku!  ^^

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się opinią, nie gryzę ;D