niedziela, 20 stycznia 2013

Let's be weird together?

 Hej wam!
Nie pisałam ostatnio (chociaż już wczoraj chciałam coś naskrobać), bo zepsuła mi się ładowarka od laptopa, a dziś jakimś cudem się naprawiła.
 A dziś chciałam tylko napomknąć o pewnym temacie.
Gdy słyszycie: Japonia. Co wam się z nią kojarzy? Anime? Manga? J-rock, j-pop? Samurajowie, gejsze? Kraj kwitnącej wiśni, kraj gdzie tradycja idzie w parze z nowoczesnością? Cosplay? Fudżi? Czy może po prostu myślicie: "Japan is weird"?
Można powiedzieć, że Japonia jest dziwna (w końcu, w którym kraju na ulicach stoją maszyny z używaną bielizną? O_o). Z drugiej strony- wiadomo, żyją tam zwyczajni i całkiem normalni ludzie. My po prostu mamy inną mentalność niż Japończycy, tak samo jak inną mentalność będą mieć Amerykanie, a jeszcze inną np. Francuzi.
Te foto, które wstawiłam powyżej: no, nie powiem- coś w tym jest xD
I propos dziwności:
W Japonii, a konkretniej w Tokio znajduję się kawiarenka, nazywa się "New Type Cafe". Obsługują w niej kelnerki-pokojówki. Nie byłoby w tym nic dziwnego, w końcu wiele z was słyszało o Meido cafe, gdyby...
No właśnie: gdyby...
...Gdyby to nie byli faceci, przebrani za kobiety, przebrane za pokojówki! :O
Mną osobiście to wstrząsnęło, choć myślałam, że Japończycy już niczym mnie nie zaskoczą. Oglądałam "Samurai News" na AXN Spin HD i na początku pokazują takie dziewczyny w kafejce. Myślę sobie: "No, całkiem ładne są, a ta wysoka to... Hm... Pewnie jest nieśmiała, ale..." A tu nagle ta "nieśmiała" brutalnie przerywa moje gdybania słowami: "W naszej kawiarence gości obsługują przebrani młodzi mężczyźni".
Szczena mi opadła (bo, żeby nie było- pokazane pokojówki były o wiele ładniejsze od tej u góry).
 Tak więc...Sami rozumiecie chyba moje zdziwienie.
Więc jak wspomniałam na początku- chciałam tylko napomknąć o temacie, jak kogoś bardziej zainteresował to można poszukać też w necie, a i ja mogę też przekopać, jeśli takie byłoby czyjeś życzenie.
 Podsumowując...
Chociaż nie szokują mnie już takie widoki...
Ani takie (choć trochę mnie to przeraża)...
...I takie wynalazki też mnie nie wprawiają w zdumienie (ale wydają mi się zabawne)
Swoją drogą, to ten akurat wynalazek mnie jednak trochę dziwi, bo czytałam ostatnio w przewodniku turystycznym, że w Japonii publiczne wydmuchiwanie nosa jest bardzo nie na miejscu i jeśli chce się to zrobić to trzeba pójść np. do toalety i dopiero tam to uczynić i nie daj Boże, żeby cię ktoś zobaczył! D:
 Podsumowując- mimo tych dziwnych obrazów, które już mnie tak nie szokują jestem pewna, że Japonia jeszcze nie raz mnie zaskoczy...

DZIANE!
じゃね



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Podziel się opinią, nie gryzę ;D